Poza wyjściem z impasu sprzętowego, Klub może sobie przypisać zasługę w pomocy fabryce i promowaniu Junaka na rynku. Docenieniem wagi tej współpracy było przybycie na specjalne zebranie Klubu w listopadzie 1958 roku Dyrektora Naczelnego S.F.M Stanisława Fortuńskiego oraz Przewodniczącego Rady Zakładowej Fabryki, celem podziękowania Klubowi oraz wręczenia nagród członkom Klubu, którzy szczególnie przyczynili się do sukcesu Junaka.
Junak sukcesów na koncie miał sporo: poza zdobyciem sobie pozycji na rynku, odniósł wiele zwycięstw nie tylko w rajdach oraz z powodzeniem rywalizował (często również zwycięsko) z zagranicznymi maszynami w krosowych mistrzostwach Polski. Pośrednią zasługą Klubu jest również to, że fabryka Junak zachęcona efektami z gdańskim Klubem, zbudowała również serię Junaków do motokrosów, powołała własny klub oraz stworzyła własną drużynę zawodników, nie zrywając zresztą współpracy z GKM.
Do sukcesów Junaka, zarówno rynkowych, jak i klubowych oraz sportowych, należy zaliczyć przeprowadzoną przez gdańskiego zawodnika, Franciszka Stachewicza próbę bicia rekordu – uzyskał on w 1959 roku – w oficjalnie przeprowadzonej próbie – 149,4 km/h. Ten rekord Polski jest do dzisiaj nie pobity.
W 1961 roku GKM jeszcze raz zmienił nazwę. Mianowicie Klub postanowił rozszerzyć działalność, tworząc sekcję samochodową. Stąd zmiana nazwy Klubu na Gdański Auto-Moto Klub. Założeniem sekcji samochodowej był początkowo nie sport samochodowy, ale raczej zrzeszanie kierowców i szerzenie wiedzy technicznej – co w czasach nagminnego braku części i warsztatów było bardzo przydatne. Jednocześnie w naturze Klubu leżało zarażanie sportem. Dlatego też Klub organizował dla „samochodziarzy” proste zawody sportowe, konkursy sprawności itp.
Ciekawostką jest zapisanie się do Klubu prawie wszystkich posiadaczy „Mikrusów” – grupa ta miała swego opiekuna w postaci P.Komana i prawie co tydzień wyjeżdżała na niedalekie wycieczki w plener. Całe rodziny zasiadały przy ognisku i słuchały wykładów i porad technicznych na temat swoich samochodów.
Od powstania klubu do 1969 roku najpopularniejszymi zawodnikami byli: J.Dąbrowski, Wł.Makowski, P.Koman, J.Klasa, W.Kamrowski, R.Nikityn, K.Ostrowski, K.Hruzdowicz, K.Flaskowski, F.Stachewicz, T.Zalewski, M.Zdanowicz, A.Kuncewicz, J.Błaszczyk, T.Bukowicz, St.Rynkiewicz.
Najtrudniejsze lata dla GKM „Budowlani” przypadły na lata 1969 – 1974. Plan odbudowy potencjału GAMK „Budowlani” przyjął na siebie Mirosław Zdanowicz. Angażując się do pracy w charakterze społecznego trenera WSM „Zawisza” Bydgoszcz – skąd przy poparciu tamtejszego kierownika klubu i swojego kolegi zarazem – Zdzisława Pawlika – pomaga w uaktywnieniu działalności gdańskiego Klubu, szkoląc tam gdanskich zawodników na ich sprzęcie. Efektem współpracy kolegi Zdanowicza z WSM „Zawisza” było przejęcie sprzętu tego klubu, przy jego likwidacji, jak również zawodników, których tam trenował. Nie sposób przy tym pominąć pomocy i wsparcia Zdzisława Pawlika, który zawsze służył pomocą gdańskiemu Klubowi.
Dla prowadzenia nowej, szerszej niż dotychczas, działalności Klubu zaktywizowano nie tylko starych, długoletnich działaczy – Woronowicza, Fronczaka, Hłasko, Kaczorowskiego – ale również byłych zawodników, takich jak: Kuncewicz, Bukowicz, Hruzowicz, Stachewicz, Lirsz. Zrobiono również nabór nowych działaczy, wśród których wyróżnili się swoim zaangażowaniem M. Sykut i Z. Kaźmierczak.
Kolejnym posunięciem Zdanowicza było znalezienie odpowiedniego sponsora dla Klubu. Wybór padł na GPTB „Transbud” z jego wspaniałym naczelnym dyrektorem inż. Stanisławem Bożejko, który został też prezesem Klubu. Po raz pierwszy w długoletniej historii, Klub doczekał się również własnej siedziby z całym zapleczem warsztatowo-magazynowym. Zaczęło przybywać motocykli i zawodników spośród młodzieży pracującej w „Transbudzie”.
Rozpoczął się złoty okres w działalności Klubu. Odbywały się już regularne treningi i wkrótce też przyszły pierwsze wyniki na poziomie krajowym – pierwsze tytuły mistrzowskie – indywidualne i zespołowe. Po odnowie Klubu w 1974 roku w Motocrossowych Mistrzostwach Polski, pierwszy tytuł Mistrza Polski zdobył M.Zupa. Do czołówki krajowej w tej klasie dochodzą jeszcze T.Czerwiński (5-te miejsce) i Z.Hallman (8-me miejsce). W klasie 250 ccm Kordon jest ósmy, a w klasie 125 Molik trzeci, Kuncewicz piąty.
Te wyniki wystarczyły już do zdobycia tytułu Wicemistrza Polski na rok 1974. Jest to pierwszy klubowy sukces od 1956 roku, kiedy to Klub zdobył tytuł klubowego Mistrza Polski w wyścigach drogowych.
Kolejne lata Gdańskiego Auto Moto Klubu to absolutna dominacja w krajowym motocrossie – nigdy poniżej II miejsca w klubowych Mistrzostwach Polski. Tacy zawodnicy jak: Lech Kordon, Zbigniew Kłujszo, Zbigniew Groth, Tadeusz Czerwiński, Zbigniew Hallmann, Zbigniew Zenowicz, Ryszard Gancewski, Krzysztof Serwin, Sławomir Wilkaniec, Zbigniew Jurewicz, Andrzej Hołowiej, Marian Zupa, Jarosław Pomirski, Jarosław Żywicki, Robert Ruchniewicz, Wojciech Szmytka, Sebastian Wójcik mają największy udział w sukcesach klubu w latach 1974 – 1992. Dzięki udanej pracy z młodzieżą udało się wychować godnych następców, którzy swoimi wynikami sprawili, że dobra passa trwała nieprzerwanie od 1993 do 2005 roku. Na sukcesy te największy wpływ mieli: Piotr Necel, Jakub Borowiecki, Waldemar Matyjas, Marcin Wójcik, Piotr Król, Aleksander Giruć, Maciej Czyżowski, Paweł Skindzier, Tomasz Nowakowski, Jakub Walczak, Bartosz Chmielewski, Maciej Zdunek.
Od powstania klubu tj. od 1946 do 2005 roku Gdański Auto Moto Klub zdobył 25 tytułów Klubowego i Zespołowego Mistrza Polski, 20 tytułów I V-ce Mistrza Polski oraz 115 tytułów Indywidualnych Mistrzów i Wicemistrzów w sportach motorowych. Nie tylko zawodnicy i działacze mają udział w osiągniętych wynikach, ale również dobra praca trenerów w osobie Mirosława Zdanowicza czy Mariana Zupa miała zasadniczy wpływ na osiągnięte sukcesy. W tym okresie w klubie pracowało kilku kierowników, ale na szczególne wyróżnienie na pewno zasługuje Pan Stefan Kaczorowski.
Znakomite wyniki sportowe z biegiem czasu zaczęły się też łączyć z sukcesami organizacyjnymi, zapoczątkowanymi w 1990 roku międzynarodowymi zawodami w ramach Igrzysk Solidarności. Rok później – finał Mistrzostw Europy w klasie 125. Dwa kolejne lata to Mistrzostwa Świata w klasie 125. W następnych latach, tj. 1994 – 1999 odbywały się Mistrzostwa Świata w klasie 250, czyli w tzw. „Klasa Królewska”. Brak możliwości rozbudowy i powiększenia terenów, które są niezbędne do organizacji tej rangi zawodów spowodowały, że klub musiał zrezygnować z ich organizacji. Od tej chwili klub poszukiwał nowych terenów, które w pełni zaspokoiłyby potrzeby na organizację zawodów najwyższej rangi, jakimi są Mistrzostwa Świata w Motocrossie. Działania te zakończyły się sukcesem. Miasto Gdańsk wskazało tereny, które mogły być przekazane na budowę Centrum Sportów Motorowych. Na nowych terenach już w 2004 roku powstał nowy tor motocrossowy i zorganizowane zostały Mistrzostwa Polski. Również w tym samym roku tor ten otrzymał homologację Europejskiej Unii Motocyklowej i w 2005 roku odbyły się tu zawody – Zespołowe Mistrzostwa Europy w Motocrossie.
W planach klubu jest wybudowanie Centrum Sportów Motorowych, gdzie w niedalekiej przyszłości powinny odbywać się zawody w takich dyscyplinach jak motocross rangi Mistrzostw Świata, really cross, super moto, quady, wyścigi motocyklowe oraz samochodowe Formuły 1.
Czas będzie tworzył najnowszą historię Klubu…